WOJSKOWA SPECJALISTYCZNA PRZYCHODNIA LEKARSKA SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ Lokalizacja: Lędowo ul. Komandorska 54 76-271 Ustka Lędowo |
ZARZĄDZENIE NR: ZA2020122201WK
|
Data wydania: 22.12.2020r.
Edycja: 1 |
|
POLITYKA JAKOŚCI wg NORMY ISO 9001 |
Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska SPZOZ w Ustce, świadczy usługi medyczne w ramach zawartych z NFZ umów oraz współdziała
z innymi zakładami opieki zdrowotnej, w szczególności w zakresie świadczeń medycznych wymagających zastosowania specjalistycznej aparatury medycznej, specjalistycznych badań diagnostycznych i usług protetycznych.
Świadczenia udzielane są wszystkim ubezpieczonym pacjentom, którzy wybrali lekarza pierwszego kontaktu lub chcących skorzystać z usług lekarza specjalisty. Świadczone są też usługi komercyjnie za odpłatnością na podstawie podpisanych umów w zakresie medycyny pracy.
Przychodnia udziela świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
W organizacji Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska SPZOZ
w Ustce, z dniem 22.12.2020 roku wdrożono System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 dotyczący działalności w zakresie: jakości świadczenia usług zdrowotnych, zachowania, ratowania, przywracania i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, w szczególności związanych z badaniem
i poradą lekarską, leczeniem.
Zobowiązano pracowników do zapoznania się i stosowania w bieżącej działalności zapisów zawartych w dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001.
Najwyższe kierownictwo ustanowiło, wdrożyło i utrzymuje Politykę Jakości, która:
- jest odpowiednia do celu i kontekstu organizacji oraz wspiera jej kierunek strategiczny;
- tworzy ramy do ustalania celów dotyczących jakości;
- zawiera zobowiązanie do spełnienia obowiązujących wymagań;
- zawiera zobowiązanie do ciągłego doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością.
W trosce o wysoką jakość zobowiązujemy się do:
- wdrożenia, utrzymania i doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001;
- tworzenia wizerunku zakładu jako organizacji bezpiecznej i przyjaznej pacjentom oraz kontrahentom;
- stałego rozpoznawania i spełniania oczekiwań rynku usług medycznych;
- systematycznego podnoszenia kwalifikacji i umiejętności całego personelu
w zakresie działań na rzecz „świadczenie usług zdrowotnych” oraz pozyskiwanie kadry wysokospecjalistycznej z zewnątrz; - efektywnego wykorzystania nowoczesnej infrastruktury znajdującej się
w dyspozycji organizacji;
- podejmowania działań doskonalących stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa informacji;
- rozwoju usług medycznych;
- dążenia do uzyskania maksymalnego zadowolenia pacjentów i klientów poprzez zaspokojenie ich oczekiwań.
Mając na uwadze ciągłe doskonalenie w zakresie jakości „świadczenie usług zdrowotnych w zakresie zachowania, ratowania, przywracania i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, w szczególności związane z badaniem i poradą lekarską, leczeniem” Polityka Jakości stanowi zobowiązanie do spełnienia wymagań związanych z doskonaleniem skuteczności Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001.
Osobiście zapewniam wdrożenie i przestrzeganie powyższej Polityki Jakości, prowadzenie systematycznej oceny jej przydatności, wspieranie wszelkich działań na rzecz poprawy jakości w zakresie jakości świadczenia usług, jak również ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością. W imieniu kierownictwa i własnym zobowiązuję się do zapewnienia odpowiednich środków niezbędnych do realizacji na wysokim poziomie świadczenia usług oraz prawidłowego funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością. Wszystkich pracowników czynię odpowiedzialnymi za realizację Polityki Jakości w zakresie ich stanowisk pracy oraz zobowiązuję do doskonalenia procesów realizowanych w organizacji.
22.12.2020 rok DYREKTOR
dr n. med. Andrzej DĘBOWSKI